2013. május 21.

Gyorsan zsírosodik a hajad? A fésűdet kérdezted?


Sajnos a zsíros haj nagyon gyakori állapot a tiniknél, sőt a felnőttek 30 százaléka is szenved tőle. A túltermelt faggyútól a hajszálak elnehezülnek, a fejbőrhöz tapadnak, a fejbőr olajos tapintásúvá válik. 

Én is ebbe a típusba tartozok. :/ Szeretném veletek megosztani eddigi tapasztalataimat,   véleményeimet.

Elsőként amivel készültem az a hajápolás egy fontos eszköze, más néven a fésűk és kefék.



Sokan nem gondolják, hogy a zsírosodás okozója is lehet. Én sem gondoltam addig amíg fel nem tűnt, hogy naponta hajmosásra szorulok, és fésülködés után fura tapintásúvá válik a frissen megmosott hajam is.



Utána járva a dolognak több észrevételem született:
  1. A család minden tagja rájár a fésűimre, így akaratlanul is "összepiszkolják" ezeket.
  2. Ha a zsíros hajam fésülöm, nyilvánvalóan a fésű fogain marad valamennyi faggyú.
  3. Az sem mindegy hogy hol tárolom a keféket, mivel a fogaik (főleg ha már zsírosak is) hajlamosak a por megfogni, és a hajat ezzel durva tapintásúvá tenni, elnehezíteni.  


 Ebből adódóan három megoldás született:
  1. A család minden tagjának szereztem fésűt, ezek névvel lettek ellátva, így nem keverjük össze.
  2. Külön választottam a keféket - van amelyikkel a frissen mosott hajam fésülöm, van amelyikkel a már bezsírosodott hajkoronát teszem rendbe.
  3. Olyan helyre tettem a fésűket/keféket, ami portól mentes, és havonta egyszer tisztításon esik át minden fésű/kefe a házban.
Tisztítás előtti állapot.

 A hajszálakat először szedjétek ki a fogak közül. Majd leáztathatjátok langyos samponos vízben, hogy feloldja a fogakon maradt faggyút, vagy körömkefével és samponnal átdörzsölhetitek a kefék felső részét.


A tisztítás után egy törölközőn szoktam megszárítani őket.


A nagy lapos fejű kefét érdemes először fejjel lefelé szárítani hogy a résekben maradt víz ki tudjon szivárogni


Megtisztítva :))




Ti szoktátok a fésűiteket tisztítani? Van bevált módszeretek? 

3 megjegyzés:

  1. nekem még a kiporszívózás jött be :)
    van ilyen vékonyító fej porszívóra, azzal tökéletesen ki lehet porszívózni.
    ezenkívül nálam az alap hogy minden fésülés után kiszedem az aznapi szálakat, ezenkívül hetente énis
    "nagymosást" tartok, csak én ecet+szódabikarbóna vizes keverékével kefélem át őket

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a porszívós ötlet nagyon jó :-D kipróbálom :-)

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés